keskiviikko 17. kesäkuuta 2015

Ruotsin matka

Hej! Kävimme tosiaan äitin kanssa risteilyllä ja Ruottin puolella käytiin Tukholmassa. Lähdettiin viime sunnuntaina 14.6 ja takasin tultiin eilen 16.6. Aluks oltiin Helsingissä jonkun aikaa ennen laivaan menoa, ja nähtiin Roopea kahvin merkeissä pienessä mutta hyvässä kahvilassa. Laivaan mennessä kavimme varaamassa buffet pöydän ja vasta myöhemmin tajusin että se ruoka maksoi yli 30 euroa, enkä ollut varautunut tähän summaan yhtään .__. En nimittäin ollut säästänyt tarpeeksi rahaa koko reissuun, kun Desussakin meni ihan liikaa rahaa :'D Tän takia äiti maksoi suurimman osan mun ruokailusta ja muista jutuista, kiitos äiti ;__;

osa buffet illallisesta, rakastan ruokaa :333
Samaisena iltana äiti maksoi mulle spontaanisti hieronta- ja kasvohoidon, joka muuten avas aika hyvin mun selän ^^ Ja joo, en tiennyt että joissakin laivoissa on Spa-hoitoja :'D Sitten mentiin vielä tsekkaamaan laivan yökerho tyyppinen asia, jossa ihmiset saivat tanssia ja juoda. Äiti osti itelleen jonkun juoman ja mulle alkoholittoman sekä tanssittiin vähän vaikken itse eka ollut kiinnostunut. Ja btw, joku mies alko tanssimaan mun kanssa sambaa ja hyväksyin sen yhen tanssin, mutta sen jälkeen se alko olemaan liian kiinni ja juoksin tanssilattialta biisin jälkeen pois....onneks ei mitään muuta tapahtunut. Pelästyin ja ihmettelin vaan miks kukaan haluais lähentyä mua kun ei ollut meikkiäkään ja en koe itseäni hirveen nätiksi eikä ollut ees paljastavia vaatteita :''D Tekstasin Eetulle kalliita tekstareita kauhuissani ja vedin äidin mukanani takaisin hyttiin. Kyllä se ihan mukavalta vaikutti, mutta ei oikeen tee mieli lähtee jonkun randomin mukaan tai yhtään mitään muutenkaan, yh tuli kamala olo >.< Ei siitä sen enempää D:::

Seuraavana päivänä päästiin maihin ja sainkin kuulla että laiva lähtee takaisin jo klo 16, eli saatais olla vaan 6h maissa. Eihän siinä ehdi tehä mitään??! Olin koko ajan luullut että meillä on edes 10 h aikaa, mutta eikai siinä sitten :'D

maanantain päivänasu ^^
Päivä oli muuten aurinkoinen, mutta tuuli ihan sikana ja silti pistin kesähepene-neuleen, koska halusin protestoida säätä vastaan xd Haluan jo käyttää kesävaatteita !!

Aamupäivällä lähinnä olimme kuninkaan palatsissa ja otin sieltä jonkun verran kuvia.

kattokruunut oli aika hienoja !

Tämän seikkailun jälkeen menimme mun mielestä hyvin söpöön kahvilaan Vanhassa kaupungissa :3

äiti photobomppas alanurkkaan

eiks ookki ihana tapetti~~

super söpöi koristekissoi :3
 Kahvilan jälkeen pyörimme muuten vaan ympäri Vanhaa kaupunkia, koska ei yksinkertaisesti ollut aikaa mennä muualle vaikka oisin halunnut <.< Löysin kuitenkin kaikkea kivaa, esimerkiksi tämän ihanan makeiskaupaun, joka oli ihanan perinteinen ja josta löytyi mahtavat suklaat ja kaikkea ^3^ Tuli mieleen Peppi Pitkätossusta se karkkikauppa, jossa ne kävi jossain leffassa tai jaksossa :'D Löytyi jopa sarjakuvakauppa, jossa myytiin myös mangaa ja sen oheistuotteita! En kuitenkaan ostanut sieltä mitään, koska ostin Desusta jo kaikkea.

jotain nättejä maalauksia, jotka bongasin
laitan tän vaan sen takia koska hiukset hulmahti vaikka oon niin hölmön näkönen xD

tapas-illallinen <33
Ostin maista vain suklaata ja pienen söpön rasian, joka sopii huoneeseeni Jyväskylässä, eli toisin sanoen aika turha mutta maksoi vain 25 kruunua eli jotain pari euroa :DD Laivasta ostin Victoria's secretin hajuvesi/body mist asian, ja aivan super hyvän tuoksunen on.

Eilen laiva saapui satamaan klo 9 jälkeen ja söimme aamupalan Helsingissä Star Bucksissa, koska laivassa emme ehtineet, mentiin äidin kanssa kummatkin ihan sekaisin kellonajasta xd

Oli hyvä, mutta hyvin nopea Ruotsin reissu, taipanda mennä joskus uudestaan paremmalla ajalla pyörimään Tukholmaan. Kiitos äitille reissusta ^^ Lopuksi tälläinen "yritin ottaa hyvää maisemakuvaa"-kuva laivan ikkunasta.